Nutriferon

Friday 16 November 2012

Apa itu Nutriferon?
  • NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.

  • Apakah interferon? Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.
Golongan yg memerlukan Nutriferon 
  1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan ;
  2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara ;
  3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum ;
  4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti ;
  5. Individu yang diet mereka tidak optimum ;
  6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan ;
  7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif  ;
Kenapa perlu Nutriferon? 
  • Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.
  • NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
          - Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
          - Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.
  • Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.
  • Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.
Faedah Utama Shaklee Nutriferon

Nutriferon ni bukan sahaja bagus untuk demam, selsema, batuk, atau resdung  tapi sebenarnya ada BANYAK LAGI faedah Nutriferon ni antaranya :-

a)  Menguatkan sistem imun dalam 3 hari 

Ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.

b) Melawan kanser dan tumor 

Interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.

c) Melindungi terhadap influenza

Ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

d) Meringankan tekanan dan kelesuan 

Ia membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.

e) Kelewatan Penuaan 

Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

f) Mengurangkan jangkitan pesakit Hepatitis B & C 

Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

g) Meningkatkan Menopaus 

Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

h) Membantu masalah PMS 

Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.

Salam Ukhuwah,



Post a Comment