B-Complex

Thursday 15 November 2012


Salam Maal Hijrah kepada semua..kepada yang bercuti, jom maanfaat kan cuti dengan menghabiskan masa dengan keluarga  dan merehatkan diri. Saya pun sedang merehatkan diri selepas 4 hari berkampung di hospital jaga Nur Raihanah yang tak sihat..balik je dari hospital, saya pula yang tak sihat..dan sekarang both of us dalam peringkat untuk recover...rehatkan diri cukup-cukup...at least dapat juga jaga nur raihanah kat rumah...esok kerja balik ye...

Pengalaman menjaga anak yang sakit di hospital kali ni bagai kenangan pahit...kalau nak ikutkan rasa stress pun ada...hihihi..mujur sebelum hantar nur raihanah ke emergency saya masih sempat mencapai B-Complex saya untuk dibawa bersama-sama ke hospital...Hasilnya?..alhamdulillah...saya boleh lalui segalanya yang berlaku di hospital dengan tenang dan rasional...rasa risau tu tentu ada..almaklumlah ..anak sakit, kan?...tak rasa rugi kita makan B-Complex ni...

Esok kerja...5 hari saya tinggalkan kerja di opis..oh tidakkk..ni confirm saya akan perlukan B-Complex lagi...dan dengan B-Complex saya tidak akan stress, insya-Allah..

Lagipun..tak elok stress ni kan... Sebenarnya stress ni punca banyak penyakit2 kronik....Banyak kesan-kesan kurang baik ke atas kehidupan..especially wanita macam saya. Stress boleh menggangu sistem pencernaan kita(sakit perut,sembelit,cirit), menjejaskan sistem imuniti badan (mudah demam), meningkatkan kadar denyutan jantung, tekanan darah tinggi, sukar tidur, penambahan berat badan...kalau kita stress pun boleh menyumbang ke arah obesiti dan penambahan berat badan, tau.

Jadi..utk mengawal stress.. salah satu caranya anda perlukan vitamin B-Complex. Vitamin B shaklee mengandungi vitamin yang lengkap iaitu 8 vitamin B yg diperlukan oleh tubuh kita, B1, B2, B3, B5, B6, B7 (Biotin), B9 (Folic Acid), B12

Antara fungsi-fungsi vitamin ini ialah :-

  • Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma
  • Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak.Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.
  • Vitamin B3~Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental
  • Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang
  • Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depresi
  • Vitamin B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi di dalam badan
  • Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi dan tidak tenteram



Mesti anda tertanya-tanya kenapa saya pilih B-Complex Shaklee, kan?


Ia mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif, Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap. Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee. Ianya juga mudah di telan. dan mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin.

Menarik, bukan?  Jika berminat nak dapatkan B-Complex, bolehlah hubungi saya..


Salam Ukhuwwah,






Asalina
Shaklee Independent Distributor
[ID : 885894]



Post a Comment