Vivix dan Lobak Ungu

Sunday 20 July 2014



Cantiknya lobak ni kan...ni lah antara kandungan Vivix...Lobak Ungu.

Jangan tak tahu..khasiat lobak ungu ni secantik warnanya..

Tahu tak bahawa lobak ungu mengandungi anti-oksidan, anticarcinogens dan beta-carotenes yang lebih tinggi daripada lobak merah.

Kandungan anticarcinogens yang ada pada lobak ungu mengurangkan risiko kanser dan menguatkan badan untuk melawan wabak penyakit.

Kajian mendapati kandungan anticarcinogens yang terdapat dalam lobak ungu mampu merawat kanser kerongkong, hati, perut, prostat dan ginjal.

Pengambilan lobak merah yang banyak boleh melindungi anda dari jangkitan dan kesan alergi. Kandungan Vitamin A yang banyak di dalam nya membantu meningkatkan kesihatan jantung dengan mengelakkan saluran arteri tersumbat dan terkena strok. Vitamin B, C, E dan Calcium pectate dan serat membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan.

Khasiat lobak ungu bukan setakat itu sahaja. Ia juga menyerlahkan kecantikan luaran. Kandungan nutrient dalam lobak ungu didapati dapat menyuburkan rambut, kuku dan kulit.

Selain tu lobak ungu kaya dengan sumber kalsium yang mana ia mudah dihadam oleh tubuh kita. Zaman dulu akar lobak ungu digunakan untuk mengubati pelbagai masalah sembelit dan penghadaman yang bermasalah.

Kajian yang dijalankan oleh University of Queensland membuktikan dengan pengambilan lobak ungu yang kerap dapat merendahkan tekanan darah, menstabilkan kandungan gula dalam badan serta memberikan perlindungan pada tubuh terhadap serangan jantung dan penyakit hati.

Bagus kan manfaat lobak ungu ni di dalam Vivix?

Sebab tu saya pilih vivix..menjaga kesihatan saya sebelum jatuh sakit. Lebih2 lagi bulan ni promosi..memang sangat berbaloi.

Asalina Jaafar
010-4277466

Post a Comment