GLA Complex vs EPO

Sunday 16 June 2013

Entry kali ni tentang EPO dan apa bezanya GLA dengan EPO.... Ada yang tanya saya Shaklee ada EPO tak? Ada.... malah lebih baik dari EPO..
 
Perbezaan GLA SHAKLEE dengan EPO (Evening Primrose Oil) :

* Kebanyakkan GLA di pasaran terhasil dr Evening Primerose Oil (EPO).
* GLA SHAKLEE diekstrak dari borage yg mengandungi lebih dari 2X GLA dalam EPO. Borage juga 3X lebih dr segi bioavailabiliti dan 3X lebih berkesan dr EPO ( see berkali ganda lagi, betapa bagusnya GLA SHAKLEE ni)
* Shaklee mengekstrak GLA dr borage yg ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.
* Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yg mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Digabungkan dgn minyak sunflower dan vitamin E utk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Kelebihan GLA SHAKLEE :

# Herba tradisi yang dipercayai
 
- Borage adalah herba kegemaran org barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
 
# Mengawal selia estrogen dan testosterone
 
 – GLA membentu kprostaglandin utk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
 
# Melambatkan menopaus
 
– Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dan depresi. Pengambilan jangka pjg akan melambatkan penuaa, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus utk kulit lbh muda.
 
# Memperbaiki prostatomegaly
 
– GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
 
# Menentang kanser
 
– GLA adalah anti oksidan yg meningkatkan sisitem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
 
# Memperbaiki inflamasi kulit
 
– Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yg terjadi dr rheumatism dan artritis.
 
# Menghalang komplikasi diabetes
 
 – Merendahkan gula darah, berkesan utk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yg tingi.
 
# Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
 
– Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik dan menghalang berat badan .
 
# Menghalang tekanan darah tinggi
 
– Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung.
 
# Memperbaiki tekstur rambut
 
– Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
 
# Hiperaktif dan autism
 
– Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak – kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif. 

* GLA bukan sahaja sesuai bagi wanita yg dlm proses menopaus malah sesuai bagi lelaki dalam era andropause ( menopaus lelaki), remaja dan kanak - kanak
 
Berminat untuk dapatkan produk ni..sila hubungi saya:-

~ Call / Whatsapp / SMS : 010-4277466
~ Klik like dan pm fanpage saya :
Mamaraihanah Vita Shoppe untuk dapatkan info percuma dan diskaun hebat.
~ Konsultasi secara percuma akan diberikan selepas pembelian hanya untuk customer sy sahaja ye..

Penafian :
Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendignose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan adalah digalakkan mendapat nasihat daripada pakar kesihatan terlebih dahulu
Salam mesra,

Asalina

 
 
 
 

Post a Comment