Set Ibu Hamil Trimester 1 [J1]

Saturday 11 May 2013

Dah lama tak ber blog...kepada yang masih follow blog saya..terima kasih banyak2....:-)

Hari ni saya nak cerita tentang supplemen apa yang sesuai untuk kesihatan ibu mengandung....untuk trimester 1....


1. Vita-Lea

Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukkan sel sel darah merah. Jika ibu ibu mengambil vita-lea ini, tak perlu la mengambil OBIMIN lagi. Amat sesuai bagi ibu yang mengalami hb rendah semasa hamil.

2. B-Complex


Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folic. Asid folic dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan . Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.

3. Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C untuk meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

4. Ostematrix / Kalsium


Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah bertujuan untuk menguatkan dan pembentukkan tulang dan gigi bayi yang sihat.Pengambilan kalsium jugak boleh membantu mengurangkan sakit pinggang, sakit belakang, kebas kebas.

Berminat untuk dapatkan produk ni..sila hubungi saya:-

~ Call / Whatsapp / SMS : 010-4277466
~Klik like dan pm fanpage saya :
Mamaraihanah Vita Shoppe untuk dapatkan info percuma dan diskaun hebat.
~ Konsultasi secara percuma akan diberikan selepas pembelian hanya untuk customer sy sahaja ye..


Penafian :
Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendignose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan adalah digalakkan mendapat nasihat daripada pakar kesihatan terlebih dahulu

 
Salam sayang,

Diri saya.




Post a Comment